Trzecia linia ochrony akumulatora LiFePO4 to: Cyrix-Li-load odłączy obciążenia od akumulatora, gdy jego wejście sterujące stanie się swobodnie pływające. Jeśli napięcie akumulatora powróci po odłączeniu (co nastąpi, gdy do akumulatora nie są podłączone żadne inne obciążenia), wyjście BMS osiągnie wysoki poziom, a Cyrix włączy się ponownie po 30 sekundach. Po 3 próbach ponownego zaangażowania Cyrix pozostanie wyłączony, dopóki napięcie akumulatora nie wzrośnie do ponad 13 V (odpowiednio 26 V lub 52 V) przez co najmniej 30 sekund (co jest oznacza, że bateria jest ładowana). Alternatywnie można użyć BatteryProtect (zaleta: bardzo niskie zużycie energii).
Cyrix-Li-Load powinien być stosowany do odłączania obciążeń stałoprądowych o napięciach 12 i 24V i natężeniu 120A. Sterowany jest za pomocą systemu zarządzania energią VE.Bus BMS lub smallBM.
Pierwsza linia ochrony: Bateria LiFePO4: zapobieganie podnapięciom, przepięciom i przegrzaniu ogniwa. Pierwszą linią ochrony jest równoważenie komórek. Wszystkie akumulatory Victron LiFePO4 mają zintegrowane równoważenie ogniw.
Druga linia ochrony składa się z: - wyłączenie obciążenia w przypadku zbliżającego się podnapięcia ogniwa, oraz - wyłączenie lub zmniejszenie prądu ładowania w przypadku zbliżającego się przepięcia ogniwa - wysokiej temperatury (>50°C) lub niskiej temperatury (<0°C).
VE.Bus BMS stanowi drugą linię obrony. Jednak nie wszystkie obciążenia lub ładowarki mogą być sterowane bezpośrednio przez VE.Bus BMS. W celu wyłączenia takich obciążeń lub ładowarek dostępnych jest kilka sterowanych przełączników Cyrix VE.Bus BMS.
|